CICLE FORMATIU DE GRAU MIG TAPSD
Tipus d'Ensenyament: Públic i Presencial
Durada 2 cursos
Família Serveis SocioCulturals i a la Comunitat
Horari Tarda
Modalitat Formació en alternança DUAL
Competències professionals
En acabar els estudis, els graduats han de ser capaços de:
* Realitzar les tasques d'higiene personal i vestit de les
persones en situació de dependència, aportant l'ajuda
necessària, afavorint al màxim la seva autonomia en les
activitats de la vida diària i mantenint cap a ells una actitud
de respecte i professionalitat
* Organitzar la intervenció relativa a l'alimentació supervisant
els menús, preparant els aliments i administrant-los quan
sigui necessari
* Realitzar les activitats de manteniment i neteja del domicili
garantint les condicions d'habitabilitat, higiene i ordre i, si
s'escau, tramitant la documentació pertinent
* Realitzar les intervencions relacionades amb l'estat físic de
les persones en situació de dependència
* Realitzar els trasllats, mobilitzacions i suport a la deambulació
* Donar resposta a situacions d'emergència i risc per a la salut
en el desenvolupament de la seva activitat professional
aplicant tècniques de primers auxilis
* Implementar intervencions de suport psicosocial emprant
ajudes tècniques, suports de comunicació i tecnologies de la
informació i la comunicació
* Aplicar tècniques i estratègies per al manteniment i
desenvolupament de les habilitats d'autonomia personal i
social de les persones en situació de dependència emprant
ajudes tècniques i de comunicació
* Realitzar tasques d'acompanyament i assistència personal
respectant les directrius del Pla Individual de Vida
Independent i les decisions de la persona usuària
Aquestes capacitats, professionalitzadores, es treballen conjuntament
amb les capacitats clau que formen a l’estudiant com a persona.
Si durant els estudis es produeixen faltes a la convivència, com serien faltes de respecte o ús indegut de la telefonia mòbil, aquestes capacitats clau es poden arribar a suspendre
Capacitats clau
Són les capacitats transversals que afecten diferents llocs de treball i que són transferibles a noves situacions de treball. Aquestes capacitats estan associades a conductes observables en l’alumnat, i que es tindran en compte a l’hora d’avaluar l’alumne/a. Aquestes són:
- Capacitat de resolució de problemes.
- Capacitat d’organització del treball.
- Capacitat de responsabilitat en el treball.
- Capacitat de treball en equip.
- Capacitat d’autonomia.
- Capacitat de relació interpersonal.
- Capacitat d’iniciativa.
- Capacitat d’innovació
Àrees de treball
- Centres residencials de persones grans o amb discapacitats físiques, psíquiques o sensorials
- Pisos tutelats
- Centres de dia
- Centres de rehabilitació persones grans i persones amb discapacitat
- Centres d’oci i temps de lleure
- Centres d’inserció ocupacional de persones amb discapacitat
- Serveis d’atenció a domicili i domicilis particulars"
Principals ocupacions
- Assistent/a de persones en situació de dependència en institucions i/o domicilis
- Governant/a i subgovernant/a de persones en situació de dependència en institucions
- Auxiliar responsable de planta de residències
- Auxiliar d’ajuda a domicili
- Assistent/a d’atenció domiciliària
- Treballador/a familiar
- Auxiliar d’educació especial
- Assistent/a personal
- Teleoperador/a de teleassistència"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada